Laden...

De drie pijlers van SEO

Inhoudsopgave

Om organisch goed gevonden te worden in de zoekmachines, moet je contant je website of webshop optimaliseren. Dit is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en net als SEA een zeer belangrijk onderdeel van online marketing. Je kan SEO verdelen in drie onderdelen. Bij marketeers zijn deze drie pijlers van SEO bekend. Bij jou nog niet? We leggen ze graag uit.

SEO-pijler 1: Content

Content is alles wat je op je website plaatst qua teksten, foto’s en filmpjes. Goede content, die aansluit op de vragen en wensen van de lezer is enorm waardevol. Uiteindelijk wil je dat bezoekers op jouw website terecht komen, hier vinden wat ze zoeken en uiteindelijk converteren. Goede content maak je door een goed zoekwoordenonderzoek te doen. Met programma’s zoals Ahrefs kan je achterhalen welke zoekwoorden veel gebruikt worden en hoe concurrenten hierop scoren. Heb je een belangrijk zoekwoord voor jouw website en is de concurrentie niet te hoog? Schrijf hier dan over. Belangrijk is dat je de tekst ook optimaliseert voor de zoekmachine, zodat die je hoog rankt. Hiervoor is het van belang dat je gebruik maakt van meerdere Headers en het zoekwoord hierin en in de tekst laat terugkomen. Let op, het moet wel nog steeds fijn leesbaar zijn en geen onsamenhangend geheel worden. Te vaak je zoekwoord in de tekst vermelden is ook weer niet goed. Met Google Analytics bekijk je welke resultaten jouw content opleveren. Een goede SEO-tekst schrijven is niet makkelijk, maar oefening baart kunst!

SEO-pijler 2: Techniek

Ook de techniek van de website speelt een belangrijke rol voor zoekmachineoptimalisatie. Techniek is niet hetgeen je direct ziet, maar wel ervaart. Hier gaat het vooral op user experience. Is de website goed beveiligd en hoe is de laadsnelheid? Is de laadtijd bijvoorbeeld heel traag, zul je zien dat de bezoeker de website snel weer verlaat. Tools als Pagespeed Insights geven je inzicht op hoe je website presteert op verschillende punten. Soms is het een kwestie van een aantal foto’s verkleinen om de laadsnelheid te verbeteren, maar soms wordt er ook meer gevraagd. Kom je er niet uit, is het verstandig om een expert in te schakelen.

SEO-pijler 3: Autoriteit

De derde pijler van SEO is autoriteit. Hoe betrouwbaar is jouw bedrijf en website en de informatie die jij deelt? Autoriteit verkrijg je niet direct, hier gaat veel tijd overheen. Door kwalitatieve, unieke informatie te delen, vergaar je autoriteit in jouw vakgebied. Andere websites zullen verwijzen naar jouw website. Een verwijzing (link) op een andere website naar jouw website, geeft voor de zoekmachines aan dat je autoriteit hebt. Omdat het heel lastig is door goede content veel verwijzingen te krijgen, wisselen ook veel websites onderling links. Dit wordt linkbuilding genoemd. Door zo veel mogelijk verwijzingen van andere websites te krijgen, stijgt je autoriteit.

Tags:

Delen:

Laatste Bericht

Stuur ons jouw verhaal!

Registreer nu en deel jouw unieke ervaring op ons platform. Inspireer en verbindt anderen door jouw verhaal te vertellen. Jouw stem maakt impact en versterkt een community waar verhalen écht betekenis krijgen.

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

Het aantrekken van toptalent een van de grootste uitdagingen voor organisaties. Recruitment video’s zijn een krachtig instrument geworden om potentiële kandidaten te overtuigen. Een essentieel ...

In de snel evoluerende wereld van online marketing blijft zoekmachine optimalisatie (SEO) een cruciale factor voor succes. Voor bedrijven die hun online aanwezigheid willen vergroten, ...

In de competitieve digitale wereld van vandaag is het cruciaal om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Een effectieve manier om te beginnen is door ...