Laden...

De drie pijlers van SEO

Inhoudsopgave

Om organisch goed gevonden te worden in de zoekmachines, moet je contant je website of webshop optimaliseren. Dit is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en net als SEA een zeer belangrijk onderdeel van online marketing. Je kan SEO verdelen in drie onderdelen. Bij marketeers zijn deze drie pijlers van SEO bekend. Bij jou nog niet? We leggen ze graag uit.

SEO-pijler 1: Content

Content is alles wat je op je website plaatst qua teksten, foto’s en filmpjes. Goede content, die aansluit op de vragen en wensen van de lezer is enorm waardevol. Uiteindelijk wil je dat bezoekers op jouw website terecht komen, hier vinden wat ze zoeken en uiteindelijk converteren. Goede content maak je door een goed zoekwoordenonderzoek te doen. Met programma’s zoals Ahrefs kan je achterhalen welke zoekwoorden veel gebruikt worden en hoe concurrenten hierop scoren. Heb je een belangrijk zoekwoord voor jouw website en is de concurrentie niet te hoog? Schrijf hier dan over. Belangrijk is dat je de tekst ook optimaliseert voor de zoekmachine, zodat die je hoog rankt. Hiervoor is het van belang dat je gebruik maakt van meerdere Headers en het zoekwoord hierin en in de tekst laat terugkomen. Let op, het moet wel nog steeds fijn leesbaar zijn en geen onsamenhangend geheel worden. Te vaak je zoekwoord in de tekst vermelden is ook weer niet goed. Met Google Analytics bekijk je welke resultaten jouw content opleveren. Een goede SEO-tekst schrijven is niet makkelijk, maar oefening baart kunst!

SEO-pijler 2: Techniek

Ook de techniek van de website speelt een belangrijke rol voor zoekmachineoptimalisatie. Techniek is niet hetgeen je direct ziet, maar wel ervaart. Hier gaat het vooral op user experience. Is de website goed beveiligd en hoe is de laadsnelheid? Is de laadtijd bijvoorbeeld heel traag, zul je zien dat de bezoeker de website snel weer verlaat. Tools als Pagespeed Insights geven je inzicht op hoe je website presteert op verschillende punten. Soms is het een kwestie van een aantal foto’s verkleinen om de laadsnelheid te verbeteren, maar soms wordt er ook meer gevraagd. Kom je er niet uit, is het verstandig om een expert in te schakelen.

SEO-pijler 3: Autoriteit

De derde pijler van SEO is autoriteit. Hoe betrouwbaar is jouw bedrijf en website en de informatie die jij deelt? Autoriteit verkrijg je niet direct, hier gaat veel tijd overheen. Door kwalitatieve, unieke informatie te delen, vergaar je autoriteit in jouw vakgebied. Andere websites zullen verwijzen naar jouw website. Een verwijzing (link) op een andere website naar jouw website, geeft voor de zoekmachines aan dat je autoriteit hebt. Omdat het heel lastig is door goede content veel verwijzingen te krijgen, wisselen ook veel websites onderling links. Dit wordt linkbuilding genoemd. Door zo veel mogelijk verwijzingen van andere websites te krijgen, stijgt je autoriteit.

Tags:

Hier zijn enkele gerelateerde berichten

Het aantrekken van toptalent een van de grootste uitdagingen voor organisaties. Recruitment video’s zijn een

...

In de snel evoluerende wereld van online marketing blijft zoekmachine optimalisatie (SEO) een cruciale factor

...

In de competitieve digitale wereld van vandaag is het cruciaal om je website te optimaliseren

...

Een goede web developer en copywriter zijn essentieel voor je online onderneming. Je website is het

...

Het creëren van effectieve rijschool reclame is essentieel om op te vallen in een concurrerende

...

Lokale SEO, ofwel Search Engine Optimization, is een essentieel onderdeel van de online marketingmix voor

...

In de dynamische wereld van communicatie is het overbrengen van een doeltreffende boodschap essentieel voor

...

In de hedendaagse technologisch gedreven wereld zijn informatieschermen een essentieel instrument geworden om met uw

...

Direct marketing is een marketingstrategie waarbij bedrijven direct communiceren met hun klanten. Het is een

...

De marketingwereld blijft voortdurend veranderen en evolueren. Het is belangrijk voor bedrijven om zich aan

...

Linkbuilding is een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie (SEO). Het is een manier om de autoriteit

...

Er zijn verschillende manieren waarop je je bedrijf kunt promoten. Een van de beste manieren

...

Heb je wel eens gehoord van marketing bureau Den Haag? Dit marketing bureau kan jou

...

Natuurlijk: een mooie website is prettig om te hebben. Design is tenslotte een belangrijke factor

...

Steeds meer bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om social advertising op te nemen in hun

...

Steeds meer bedrijven kiezen er tegenwoordig voor om social advertising op te nemen in hun

...

Wist je dat er makkelijke en leuke manieren bestaan waarop jij je eigen website kunt

...

Ben jij al lange tijd aan het nadenken om via Google te gaan adverteren om

...