Tegenwoordig kan telefoneren flexibeler en goedkoper dankzij zakelijke telefonie en tevens heeft men meer mogelijkheden. Zakelijk telefonie is op VoIP gebaseerd. Met behulp van zakelijke telefonie kan man eenvoudig vestigingen en nummers toevoegen en verwijderen. Dit kan zowel nationaal als internationaal. Gebruikmakend van de aanwezige internet verbindingen kan man zonder kosten zowel vast als mobiel binnen de organisatie telefoneren. Ook met medewerkers die niet fysiek binnen de organisatie zijn, maar bijvoorbeeld thuiswerken. Wel moeten deze medewerkers zich verbonden hebben met het intranet. Dit kan overal onderweg ook gedaan worden.

Zakelijke telefonie goedkoper

Naaste vele voordelen die we later toelichten, heeft zakelijke telefonie een voordeel dat iedereen bevalt, het is duidelijk veel goedkoper dan traditionele telefonie.

Daarnaast zijn de kosten veel transparanter en man kan de kosten zelf besturen. Men kan eenvoudig nummers toevoegen en/of verwijderen. Hiermee wordt bereikt dat men slechts betaalt voor wat men gebruikt. Internationale telefoongesprekken binnen uw eigen netwerk kosten niets. Wanneer u uw inrichting goed verzorgt, kan men vanuit een bepaald land via een vestiging in een ander land, met iemand in dat andere land telefoneren voor een lokaal tarief. Geheel onafhankelijk of u vast of mobiel belt en hetzelfde geldt voor de ontvanger.

Zakelijke telefonie mogelijkheden

Zakelijke telefonie biedt u zeer veel meer mogelijkheden, die traditionele telefonie niet kent. U kunt nummers koppelen, waardoor u overal onder het zelfde nummer bereikbaar bent. U kunt intelligent voicemails inrichten. Videoconferenties tussen verschillende vestigingen zijn eenvoudig en kosten niets extra´s. Een combinatie tussen vast telefoons en portable DECT-telefoons maakt het voor bijvoorbeeld magazijnmedewerkers eenvoudig toch steeds telefonisch bereikbaar te zijn. Een koppeling tussen internet functies en telefonie verrijkt zakelijke telefonie nog meer. Indien u voor een tijdelijk project extra personeel nodig heeft, kunt u eenvoudig extra nummers toevoegen zodat deze medewerkers goed bereikbaar zijn. Bij project einde kunt u deze nummers weer verwijderen. Voor zakelijke telefonie heeft men geen in huis telefooncentrale nodig. De telefooncentrale voor zakelijke telefonie is eigenlijk een server dat zich ergens in een datacentrum bevindt. In de moderne wereld spreekt men graag over “in de Cloud”. Al is dit eigenlijk niets anders als een server ergens in een datacentrum ergens in de wereld, verbonden met uw internet netwerk.

De voordelen van deze oplossing zijn groot. Calamiteiten zijn (vrijwel) onmogelijk dankzij de back-up en recovery mogelijkheden, men hoeft geen ruimte in te richten voor een telefooncentrale en men heeft geen kennis nodig van dergelijke zaken. Binnen zakelijke telefonie is het (nummer-) beheer zeer eenvoudig, maar zelfs dat kunt u uitbesteden.

Meer informatie: https://www.zakelijketelefoniespecialisten.nl