Magazijnen voelen de druk om sneller en efficiënter te presteren dan ooit tevoren. Bij AXIWI werken we nauw samen met onze klanten om de pijnpunten in hun huidige processen te begrijpen en ontwikkelden voice picking technologie, logistieke oproepsystemen die hun uitdagingen direct aanpakt en het orderverzamelen stroomlijnt. Hier zijn de vier voordelen die pakhuizen kunnen halen uit Axiwi’s voice picking technologie.

Verbeter de efficiëntie van het orderverzamelen
Traditioneel orderverzamelen is tijdintensief omdat medewerkers elk product in de bestelling kruiselings moeten controleren en dan handmatig moeten noteren als het gepickt is. Deze oudere, op papier gebaseerde processen vertragen de orderverwerking, wat een direct effect kan hebben op de klanttevredenheid.

Axiwi’s voice picking technologie versnelt het proces door real-time informatie over de benodigde artikelen te geven via de koptelefoon en de verbinding. Zodra de medewerker het artikel kiest, stuurt hij of zij via spraakinvoer een bevestiging naar de ontvanger, waardoor het handmatig intoetsen van gegevens niet meer nodig is. De meeste organisaties ervaren 20 tot 30 procent winst in algemene operationele efficiëntie zodra ze voice picking invoeren. Onze klanten die voice picking gebruiken, melden ook dat ze 10 tot 15 procent sneller kunnen picken dan papierpicking, en 15 tot 25 procent sneller dan Radio Frequency (RF) picking.

Verhoog de nauwkeurigheid van orders
De meeste fouten die in magazijnen optreden gebeuren op de orderpicklijn. Als er een fout optreedt en een bestelling verkeerd gepickt wordt, krijgt de klanttevredenheid een flinke klap. Nu een groot aantal orders door menselijke fouten verkeerd wordt afgehandeld, kan een beroep op multimodaal orderpicken helpen om de nauwkeurigheid van magazijnen te vergroten.

Onze voice picking technologie geeft duidelijke instructies aan de operators en kan fouten in real time opsporen voordat ze bij de klant terechtkomen. Met onze oplossing kunnen operators ook vragen markeren als ze een vraag hebben en onmiddellijk hulp krijgen, zodat ze onderweg fouten kunnen corrigeren. Met behulp van voice picking technologie hebben onze klanten nauwkeurigheidsniveaus van 99.9% bereikt. Nauwkeuriger orderpicken leidt ook tot meer kostenbesparingen. Als orders nauwkeuriger zijn, hoeven magazijnen niet op te draaien voor de kosten van retourverwerking of het opnieuw afhandelen van bestellingen.