Nadat Hyundai succesvol was geweest in de bouw van wegen en bruggen, richtte de oprichter Chung Ju-yung de Hyundai Motor divisie op in 1967. Niet veel later werd Pony gelanceerd, de eerste in massa geproduceerde auto van Korea. GeschiedenisHyundai wordt in 1947 opgericht door Chung Ju-Yung als ingenieurs- en constructiebedrijf. De Motor Company die auto’s produceert wordt 20 jaar later opgericht. Het eerste model is de Cortina. Een in licentie gebouwd model van Ford. In 1974 wordt gestart met de ontwikkeling van een eigen auto. Hiervoor wordt George Turnbull, de vroegere directeur van Austin Morris (British Leyland) ingehuurd. De Pony was het resultaat. De Pony wordt een verkoopsucces. In 1985 wordt het miljoenste exemplaar gebouwd. Hyundai was vanaf het moment van de oprichting in 1947 door Chung Ju-yung tot aan 1997 een groot conglomeraat van uiteenlopende bedrijven. Na 1997 werd de Motor Company min of meer zelfstandig. Niet lang hierna is Kia Motors ingelijfd. Succesvolle modellenIn de tweede helft van de jaren ’90 hebben wij met steeds meer Hyundai-modellen kennis kunnen maken. Vooral de compacte Hyundai Atos en Hyundai Accent deden het goed. Datzelfde geldt voor de Hyundai Excel en Hyundai Lantra. Ook kwam er een coupe met een wat spannender design. DoorbraakDe grote doorbraak van Hyundai kwam na 2000. De ruime Santa Fe SUV zette een nieuwe trend in en werd een bestseller. De compactere eerste Tucson die in 2004 werd geïntroduceerd werd ook even populair. In Europa is Hyundai inmiddels in vrijwel alle segmenten vertegenwoordigd. Populaire modellen van nuIn de afgelopen jaren is het volledige modellenprogramma van Hyundai op de schop gegaan. De meeste modellen starten met de letter ‘i’, zoals de Hyundai i10 (voormalige Atos), de Hyundai i20 (Getz) en de Hyundai i30 (Elantra). In het SUV Crossover segment zijn de Kona en Tucson populaire modellen. Al deze modellen doen het goed in Hyundai Private Lease. KonaDe Hyundai Kona is een moderne 5-deurs compacte SUV. Een praktische auto met een stoer uiterlijk die leverbaar is als hybride, elektrisch of met een benzinemotor. Het model combineert de stoere uitstraling van een SUV met de rijkwaliteiten en ruimte van een sportieve sedan. Het interieur is comfortabel en er zijn hoogwaardige materialen gebruikt. De elektrische versie van de Kona is sinds 2018 verkrijgbaar. Hij combineert een indrukwekkend rijbereik met een populair SUV-design. De KONA Electric met het 64 kWh-batterijpakket heeft een actieradius tot 484 kilometer. Hyundai Kona Private Lease is een van de voordeligste manieren om in een nieuwe Kona te rijden. I10De Hyundai i10 heeft alles in huis om de perfecte stadsauto te zijn. Met de zuinige 1.0 motor verbruikt deze auto weinig brandstof. Hiernaast is hij klein en compact. Toch biedt hij voldoende ruimte voor 4 volwassenen. Hyundai richt zich met de nieuwe i10 op autorijders die op zoek zijn naar een betaalbare auto met een brandstofmotor. Hyundai bracht de i10 in 2007 op de markt als opvolger van de Hyundai Atos. In 2020 kwam een volledig vernieuwd model op de markt. Het interieur van de nieuwe Hyundai i10 oogt fris en stijlvol. De i10 wordt gebouwd in de Hyundai Assan Otomotiv Sanayi fabriek in Izmit, Turkije. Hyundai i10 Private Lease is de voordeligste manier om in een nieuwe Hyundai te rijden. I20De eerste Hyundai i20 werd in 2008 gepresenteerd. Hij zit in het Hyundai aanbod precies tussen de Hyundai i10 en i30 in. In 2020 is de i20 vernieuwd. Hij heeft nu een bredere grille met aansluitend de scherp gelijnde koplampen. De i20 is heeft een eigentijds design en van binnen is hij opvallend ruim door de toegenomen breedte en wielbasis. Hiernaast is hij uitgerust met de modernste multimedia en veiligheidssystemen. Via Hyundai i20 Private Lease is het mogelijk om zorgeloos een moderne auto te rijden die zowel in de stad als op de snelweg goed uit de voeten kan. Elektrisch LeasenElektrisch leasen is met een opmars bezig. Als eerste in de zakelijk markt. Hierbij speelde het belastingvoordeel een grote rol. Maar nu groeit de de populariteit van de Private Lease Elektrische Auto ook snel onder particulieren. Mede door een subsidieregeling is het niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.
|