Naarmate het jaar eindigend is, zien we langzaam de verschillende trends voor het nieuwe jaar voorbij komen. Dit geldt niet alleen voor kleding, ons huis of haardracht, maar natuurlijk ook voor de nieuwste trends op het gebied van marketing. Omdat marketing automatisering vandaag de dag natuurlijk niet meer is weg te denken uit de hedendaagse marketing strategie, is het van belang dat je de laatste trends en ontwikkelingen op dit vlak blijft volgen. Je wilt natuurlijk dat jouw bedrijf achterblijft bij de concurrentie. Om er voor te zorgen dat ook jij op de hoogte blijft van de laatste trends, hebben we er een aantal voor je op een rijtje gezet.
De klantreis staat centraalDe customer journey zoals deze bij veel marketeers natuurlijk al jaren bekend is, wordt steeds belangrijker. Het is dus zaak om nog dieper in deze reis te duiken en te kijken waar je klant verbetering nodig heeft om het proces van A tot Z af te kunnen ronden. Het kan zijn dat je klant in een oriënterende fase zit, maar net niet dat laatste zetje krijgt om over te gaan tot een converterende klant. Door een marketing automation online deskundige in te schakelen, kan er op detailniveau worden gekeken wat er nodig is om de klant van gedachte te doen laten veranderen.
Kort videos steeds populairderWie het heeft over korte video’s, heeft het vandaag de dag natuurlijk over het inmiddels wereldbekende TikTok. We zien daarom dus ook dat er steeds meer ook grote bedrijven zijn, die inzetten op korte videos. Klanten willen namelijk steeds minder moeite doen om iets te hoeven lezen en door middel van het gebruik van video kun je hier als merk of bedrijf natuurlijk perfect op inspelen. Zo kun je binnen een paar seconden laten zien wie je bent, wat je doet en waar je voor staat.
MVODuurzaamheid staat bij alle grote spelers natuurlijk hoog op de agenda. Dus ook voor de kleinere bedrijven is het essentieel om hierop in te spelen. Door een marketing automation specialist zoals Effecty in te schakelen, kunnen jullie samen kijken hoe jullie ervoor kunnen zorgen dat je hier ook je steentje aan bijdraagt en hoe je dit ook bij je klanten onder de aandacht kunt brengen. Een groot deel van je potentiële klanten vindt dit namelijk ontzettend belangrijk. Door hier als bedrijf niet op in te spelen, kan het heel goed zijn dat een potentiële klant besluit haar aankoop toch elders te doen.
Nog meer personaliserenEen mail met ‘hej jij’ kan anno 2022 natuurlijk echt niet meer. Personaliseren van mailing is daarom nog belangrijker dan het ooit was. Met alleen een naam kom je er vandaag de dag niet meer, dus is het van belang dat jij nog meer informatie van je klanten weet te achterhalen, zodat je hier met je mailing op in kunt spelen. Zo kun je naast het sturen van mail ook kiezen voor een gepersonaliseerde boodschap. Echter is het dan wel zaak dat je kosten opwegen tegen de eventuele opbrengst.
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Het bedrijf waarbij jij een stoner box kunt kopen Het bedrijf Stonedoos® heeft een nieuwe manier bedacht om zoveel mogelijk mensen een unieke rookervaring te geven. Wat is namelijk belangrijk als jij zoveel mogelijk...
- Met dit thema krijgt jouw kind het leukste kinderfeestje Organiseer je een kinderfeestje voor je kind met een leuk thema? Wedden dat je je afvraagt waarom je een professionele planner voor een verjaardagsfeestje zou...
- Een bijzonder geschenk voor een collega, familielid, vriend of vriendin Wil je een bijzonder geschenk geven aan iemand die het écht even verdient. Heb je een collega die al een flinke tijd ziek is? Of...
- Dé plek voor tentenverhuur in Veenendaal Staat er een evenement of een feest op de planning en heeft u een partytent nodig? Dan bent u bij tentenverhuur Riwojo Verhuur uit regio...
- Podiumdelen op maat gemaakt koopt u bij deze speciaalzaak Bent u op zoek naar podiumdelen voor een groot en mooi podium voor een speciale gelegenheid? Stageplate is dé podiumbouwer in Nederland. U kunt er...
- Een huis kopen? Gebruik deze tips! Waar let u op bij het kopen van een huis? Het kopen van een huis is een moeilijke maar zeer leuke opgave. U gaat namelijk...