Om aandacht op je bedrijf of organisatie te vestigen is het de moeite waard om gebruik te maken van traditionele televisiekanalen. Maar daar wordt een programma vaak maar één of enkele keren uitgezonden en dan is het de vraag of je alle personen uit je doelgroep bereikt. Een ander nadeel van een traditioneel televisiekanaal is, dat er sprake is van een specifiek uitzendtijdstip. Door gebruik te maken van webseries via video platforms en streamingdiensten is jouw boodschap op elk gewenst moment te bekijken, en ook een hele lange periode beschikbaar. Onderwerpen voor een webserieEen webserie kan overal over gaan. Het zijn professionele producties, die niet vergeleken mogen worden met de content die door elke hobbyist met een smartphone op het internet wordt gezet. Webseries worden gemaakt voor platforms zoals Netflix en Videoland. Het aantal afleveringen en de lengte van de afleveringen kunnen sterk verschillen. Onderwerpen zijn de route naar de ontwikkeling van nieuwe producten, het volgen van iemand die bezig is om met een trainingsconcept zijn gezondheid te verbeteren, of projecten die door hulporganisaties worden gerealiseerd. Een webserie maakt gebruik van professionele acteurs en bekende personen, die vaak als ambassadeur voor een organisatie werken. Hoe komt een webserie tot stand?Een webserie laten maken is veel werk. Het duurt wel even voordat een webserie online staat. Je hebt in elk geval de hulp nodig van een professioneel bedrijf. Een webserie laten maken begint met het selecteren van het platform en het bedenken van een idee om de content vorm te geven. Daaruit volgt vanzelf het aantal afleveringen. Daarna worden de acteurs ingehuurd, er wordt een studio gehuurd en een decor gemaakt. Als de opnames voltooid zijn kunnen de afleveringen worden gemonteerd. Als laatste moet je zorgen voor marketing, zodat jouw doelgroep naar de webserie gaat kijken. |