Etiketten in het bedrijfslevenEtiketten, of labels, voor uw bedrijf kopen, lijkt misschien een onbelangrijke zaak, maar niet is minder waar. Labels spelen in een heleboel bedrijven namelijk een hele belangrijke rol in de dagelijkse bedrijfsvoering. Zo dienen ze allereerst ter identificatie van producten; serienummers, merknaam, afmetingen, type etc. Door deze informatie duidelijk op etiketten weer te geven, kunnen consumenten snel en gemakkelijk de gewenste producten herkennen en identificeren. Ook kan het om die zelfde reden enorm handig zijn voor intern gebruik, los van voorraadbeheer en logistieke redenen. Voor dit laatste punt is het ook ontzettend handig om te werken met labels met streepjescodes, welke het bijvoorbeeld mogelijk maken producten te scannen om ze op die manier snel en secuur te kunnen registreren voor transport, opslag en verkoop. Daarbij zijn labels een essentieel onderdeel van de zogeheten ‘branding’ van een bedrijf. U kan er de kleuren, het logo, de slogan etc. van het bedrijf op afdrukken, hetgeen zorgt voor een professionele uitstraling en naamsbekendheid. Waar op te letten?Etiketten zijn verkrijgbaar in alle soorten en maten. Wanneer je voornemens bent etiketten voor je bedrijf te kopen, zijn er een aantal dingen om op te letten om ervoor te zorgen dat je de juiste keuze maakt. Eén van die dingen is het doel van de labels. Wat ga je ermee doen? Is het om adressen op enveloppen te plakken, om je logistieke zaken te regelen achter de schermen, om klanten te informeren, of om orde te scheppen? Het beoogde gebruik is van invloed op de eigenschappen van het label, zoals de grootte, de kleuren, hoe goed het label kleeft, de duurzaamheid en waarmee het bedrukt moet worden. MateriaalEen ander punt is het materiaal. De meeste labels zijn gemaakt van papier of plastic, of een combinatie van beiden. Ze zijn er ook in andere materialen zoals karton of polyester. Elk soort materiaal heeft zijn specifieke eigenschappen. Zo is papier bijvoorbeeld uitermate geschikt voor binnen, en is voor buiten plastic, vinyl of polyester een veiligere keuze. In dit kader is ook de kleefkracht relevant. Als de producten vaak en langdurig buiten staan of een intensief transporttraject tegemoet gaan, is een hogere kleefkracht aan te raden, in verband met de invloed van de elementen. Voor labels voor binnen in bijvoorbeeld een warenhuis kan men ook denken aan herbruikbare etiketten. Houd daar dus allemaal rekening mee. VormDan het formaat en de vorm. Waar gaan de labels op geplakt worden? Te klein is onhandig, maar te groot kan ook problematisch zijn. Denk daar dus goed over na. Daarbij kan u ook kiezen voor speciale vormen, bijvoorbeeld een vorm die beter aansluit bij uw logo dan gewoon recht-toe-recht-aan vierkant of rechtshoekig. Kortom, er is genoeg om over na te denken en rekening mee te houden. Bedenk vooraf wat u wil en laat u gedegen informeren. Dan komt het helemaal goed! |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Bliksembeveiliging laat u over aan een professional Bliksem kan overal inslaan en sommige mensen zijn dan ook erg bang dat hun woning of bedrijfspand wordt getroffen door bliksem. Door uw pand te...
- Horecabeveiliging toegankelijker dan ooit Horecabeveiliging is een dienst die u bij Secret Security Service kunt inschakelen. De publieke perceptie dat bodyguards alleen voor beroemde mensen zijn, is zeker niet...
- Droogloopmat kopen Bent je van plan om een deurmat te gaan kopen maar weet je niet welke je moet gaan kopen? Er zijn verschillende soorten deurmatten. Schoonloopmatten,...
- Het toepassen van mozaïek tegels in je omgeving Al honderden jaren wordt mozaïek gebruikt in verschillende soorten bouwwerken. Grieken gebruikte mozaïek als decoratie in grote troonruimtes, musea en andere belangrijke gebouwen. Romeinen gebruikte...
- De wereld van mozaïek tegels Populairder dan ooit; de mozaïek tegel. Alhoewel ze traditioneel vierkant en klein zijn, zijn er tegenwoordig veel meer varianten op de markt. Denk aan ovaal,...
- De herkenbaarheid van jouw merk Wanneer je een eigen merk hebt dat je wilt laten groeien, dan wil je natuurlijk heel graag ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen jouw merk...