U heeft een marketingplan voor sociale media nodig. Dit is toch geen gemakkelijke taak? Velen van ons begrijpen niet eens wat het is, laat staan dat het helemaal opnieuw wordt ontwikkeld. Kortom: elke maatregel die u op sociale netwerken neemt, moet deel uitmaken van een uitstekende marketingstrategie voor sociale media. Dit betekent dat elke post, opmerking, like en opmerking moet worden aangestuurd door een plan dat u naar “bedrijfsdoelstellingen” (dwz bedrijfsdoelstellingen) duwt. Dit klinkt misschien heel raar, maar als u de tijd neemt om een alomvattende strategie voor sociale media vast te stellen, dan zouden de rest van de sociale rollen onafhankelijk moeten spelen. Wat is een marketingplan voor sociale media? Het marketingplan voor sociale media is een samenvatting van alle dingen die u wilt doen en hopen uw bedrijf te realiseren via sociale netwerken. Het plan moet onderzoek bevatten naar waar uw sociale netwerken zich nu bevinden, hoe u ze in de nabije toekomst hoopt te zien en hoe u dit doel kunt bereiken. Hoe specifieker u dit plan begrijpt, hoe effectiever het zal worden uitgevoerd. Kort plan. Maak uw marketingstrategie voor sociale media niet zo groot en uitgebreid dat deze onhoudbaar wordt. Het plan zal je acties sturen, maar het is ook een maatstaf voor je succes en mislukking. Je wilt jezelf niet in de richting van falen sturen volgens de geplande grootte! Stel uw doelen voor sociale media vast De eerste stap in een marketingstrategie voor sociale media is om te bepalen wat te bereiken. Met deze doelen kunt u ook snel aanpassingen maken wanneer activiteiten op sociale media niet aan uw verwachtingen voldoen. Zonder doelen kun je geen succes bewijzen. Deze doelen moeten consistent zijn met uw algehele marketingstrategie, zodat sociale media de activiteiten kunnen richten op uw ‘bedrijfsdoelen’. Een gemakkelijke manier om een marketingplan voor sociale media te starten, is door ten minste drie doelen voor sociale media op te schrijven. Vraag jezelf duidelijk af hoe het eruit zal zien als het doel is bereikt en gebruik het om te bepalen hoe je het gaat bereiken. Voer sociale media-audits uit Voordat u een marketingplan voor sociale media ontwikkelt, moet u het huidige gebruik van sociale media en de werking ervan controleren. Dit betekent uitzoeken wie u nu volgt, welke sociale netwerken uw doelgroep gebruikt en uw sociale media vergelijken met directe concurrentie. Maak of verbeter uw social media-account Na het voltooien van de sociale media-review, is het tijd om uw online aanwezigheid te verbeteren. Kies het netwerk dat het beste bij uw socialemediadoelstellingen past. Als je geen profiel hebt op het netwerk dat je nodig hebt, kun je het vanaf de grond opbouwen met je algemene doelen en doelgroep. Als u al over de benodigde configuratiebestanden beschikt, moet u deze bijwerken en bijwerken om de beste resultaten te krijgen. Onthoud dat elk sociaal netwerk een ander publiek heeft, dus het moet dienovereenkomstig worden behandeld. Door uw profiel voor SEO te optimaliseren, kunt u meer bezoekers naar uw online bronnen trekken. Crosspromotie kan u helpen uw doelgroep op elk netwerk te vergroten. Crosspromotie is het adverteren van een netwerk via uw andere netwerk, bijvoorbeeld om uw Instagram-berichten te delen via Facebook. Over het algemeen is het verstandig om uw persoonsgegevens volledig aan te vullen. Natuurlijk moet u uw cv, beschrijving, gegevens, afbeeldingen en tekst voor een specifiek netwerk optimaliseren. Laat u inspireren door sociale media van concurrentie, marktleiders in uw branche, klanten, … Weet u niet zeker welk type inhoud en bericht de meeste interacties zal veroorzaken? Bekijk voor inspiratie de aandelen van anderen in uw branche en hoe zij hun publiek tevreden stellen. Je kunt ook vinden en reageren op wat ze missen. Klanten kunnen niet alleen inspiratie opdoen door goederen te delen, maar ook door goederen te delen. Kijk hoe uw publiek hun tweets schrijft en de stijl kopieert. Begrijp hun gewoonten – wanneer ze delen en waarom – en gebruik het als basis voor uw marketingplan voor sociale media. De ultieme bron van inspiratie voor sociale media is de marktleider in uw branche. Van Red Bull tot Etihad Airways, het zijn allemaal reuzen die het goed doen in social media marketing. Bedrijven op elke afdeling hebben zich met succes onderscheiden door goede social media-strategieën. Volg ze en leer van ze. Test, evalueer en pas aan. Om te weten welke aanpassingen gemaakt moeten worden, moet je constant testen. U kunt bijvoorbeeld Google Analytics gebruiken om paginabezoeken van sociale media bij te houden. Volg uw successen en mislukkingen en pas vervolgens uw marketingplan voor sociale media aan. Gewoon vragen kan ook helpen. Vraag uw volgers, e-mailabonnees en websitebezoekers naar uw situatie op sociale media. Vraag ook of uw directe klantenaankopen worden gemotiveerd door sociale media. Dit is van onschatbare waarde bij het zoeken naar onderdelen die verbeterd moeten worden. Om uw marketingplan voor sociale media te begrijpen, is het belangrijkste dat het constant moet veranderen. Tegenwoordig ontstaan er steeds meer sociale netwerken en u kunt ze misschien aan uw plan toevoegen. Om het doel te bereiken, moeten de volgende doelen worden gesteld. Er kunnen zich onverwachte uitdagingen voordoen. We kunnen niet wachten om je te volgen op alle mogelijke netwerken en elke week het nieuws te lezen!
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |