AT webdesign
Image default
Internet marketing

Hoe kom ik op nummer één in Google met moderne SEO

Het klinkt misschien als een onmogelijke taak, maar het is mogelijk om nummer één te worden op Google door moderne SEO technieken toe te passen. Inhoud is de lijm die uw site bindt aan de toppositie. Om dit doel te bereiken, moet u een strategie ontwikkelen die zoekwoordoptimalisatie, linkbuilding en social media marketing omvat. Hier zijn enkele tips die u zullen helpen hoger te scoren in Google-zoekopdrachten:

Long-tail zoekwoorden zijn makkelijker om voor te ranken

Als u niet bekend bent met long-tail zoekwoorden, zijn ze de term die wordt gebruikt wanneer iemand zoekt naar een specifiek product of dienst. Deze zinnen zijn kleiner in volume en bieden een hogere kans op conversie dan de meer gebruikelijke, breed gebaseerde termen. Om ze te vinden, groepeert u gerelateerde zoekwoorden. Gebruik de zinnen in paginateksten, interne links en backlinks om de pagina’s begrijpelijker te maken voor zoekmachines en overgeoptimaliseerde anchor-tekst te verminderen. Het maken van aparte pagina’s voor gerelateerde trefwoord variaties is iets dat Google voor het eerst decennia geleden heeft ingevoerd.

In het algemeen zijn long-tail keywords variaties van populaire keywords. Het is makkelijker om teksten te schrijven met de meer specifieke versie van het populaire trefwoord. Google begrijpt de alternatieve formuleringen. Het beste deel is, het optimaliseren voor deze zinnen is veel eenvoudiger dan het optimaliseren voor het belangrijkste zoekwoord. Bovendien zijn ze minder concurrerend dan het belangrijkste zoekwoord. Dit is belangrijk als u probeert om in de top posities in Google te komen.

SEO is een teamprestatie

Zoekmachine optimalisatie is een teamprestatie. Het vergt een gecoördineerde inspanning van verschillende afdelingen, waaronder marketing, ontwikkeling, en andere externe partners. Hoewel marketing executives toezicht kunnen houden op het totale programma, zijn zij niet direct betrokken bij het dagelijks beheer van de online marketing strategie. Extra teamleden zijn verantwoordelijk voor specifieke aspecten van het SEO-programma. Als u niet zeker weet hoe u uw SEO programma moet beginnen, neem dan contact op met het hoofd marketing van uw bedrijf om meer te leren.

Zoekmachine optimalisatie is de strategie die wordt gebruikt om uw website hoog te laten scoren in zoekmachines. Zoekmachines gebruiken een groot aantal factoren om te bepalen welke websites de meeste kans hebben om een doelgroep aan te trekken. Title tags, keywords, en image tags zijn slechts een paar van de factoren waar zoekmachines naar kijken. Andere factoren zijn interne link structuur, inkomende links, en bezoekersgedrag. SEO inspanningen kunnen maanden duren voordat de resultaten zichtbaar zijn voor uw doelgroep.