AT webdesign
Image default
Internet marketing

Dingen die je moet weten voordat je een SEO-specialist gaat inhuren

Het inhuren van een SEO-specialist kan een website helpen een solide ranking te bereiken, maar er zijn een aantal dingen die je eerst moet weten.

Als je overweegt een SEO-specialist in te huren, dan heb je je ongetwijfeld gerealiseerd dat er eindeloos veel opties beschikbaar zijn. Een snelle Google-zoekopdracht zal deskundige diensten uit alle delen van het woord en in alle prijsklassen onthullen. Eerlijk gezegd, kan het heel overweldigend zijn voor sommige ondernemers, vooral degenen die niet bekend zijn met alles wat zoekmachine optimalisatie met zich meebrengt.

De meeste SEO-specialisten gaan je vertellen wat ze denken dat jij wilt horen: dat, zonder twijfel, zij kunnen helpen om jouw bedrijf te laten ranken in de top van Google. Daarnaast zullen ze ook je bezoekersaantallen en conversies verhogen. Hier lees je waar je aan moet denken op het het moment dat je een SEO-specialist gaat inhuren.

Er is niet zoiets als een snelle oplossing

SEO-specialisten worden om twee redenen ingeschakeld: om het organische verkeer te helpen verbeteren of om een probleem op te lossen, zoals een technisch probleem met de website of een penalty – algoritmisch of handmatig. Ongeacht wat de specialist wordt ingehuurd om te doen, vergeet niet dat er niet zoiets is als een snelle oplossing.

Als je zoekt naar een SEO bedrijf of consultant, zul je advertenties zien die beweren resultaten te leveren binnen enkele dagen, soms zo weinig als 15 tot 30 minuten. Deze garanties kunnen niet nagemaakt worden. Zoekmachine optimalisatie is een proces.

Het bereiken van solide ranking resultaten die niet voor de korte termijn zijn kost tijd, net als het aanpakken van penalty’s. Zoek naar een SEO-specialist die eerlijk is en open kaart met je speelt. 

SEO omvat meer dan alleen links

Hoewel links belangrijk zijn, zijn ze niet alles. Wees bezorgd als een SEO consultant zich alleen richt op het bouwen van links en niet ingaat op zaken als paginasnelheid en laadtijd, on-page optimalisatie, content en gebruikerservaring.

Al het verkeer in de wereld gaat niet helpen als een website langzaam laadt of geen goede mobiele gebruikerservaring biedt. Een gekwalificeerde SEO consultant moet zich richten op het grote geheel, niet slechts een klein segment, dat zijn inkomende links. Ja, links zijn nog steeds de nr. 1 zoekmachine ranking factor, maar links alleen zijn niet van plan om automatisch te vertalen in conversies en omzet.

Stop nooit al je eieren in één mandje

Als een SEO consultant je niet adviseert om meerdere stromen van verkeer te creëren, kunnen er problemen ontstaan. Geen enkele consultant, hoe succesvol en deskundig hij of zij ook is, kan voorspellen wat Google hierna zal doen. Stel je voor dat je al je budget en moeite in organische rankings steekt en van de ene dag op de andere is dat verkeer verdwenen – wat dan?

Je zou verkeer moeten aantrekken van extra kanalen, zoals betaald zoeken, e-mail marketing, sociale media en affiliate relaties. Dit stelt je in staat om een bron uit te schakelen en het volume op andere kanalen te verhogen om een plotselinge daling in het verkeer te compenseren. Alle middelen richten op organisch verkeer is potentiële merkzelfmoord.

Wil je samenwerken met een SEO-specialist? Lees hier meer over Up Agency.

https://ralfvanveen.com/