Ben jij al lange tijd aan het nadenken om via Google te gaan adverteren om op deze manier meer bezoekers naar je website te krijgen? Dan is het goed dat je dit artikel leest. In dit artikel zullen we namelijk kort stilstaan waarom het goed is om SEA uit te besteden. Maar als eerst zullen we het hebben wat SEA nu precies is en in welke situaties het aan te raden is om een specialist op het gebied van SEA in te schakelen.

Wat is SEA nu precies?

Wat is SEA nu precies? SEA staat voor Search Engine Advertising. Hiermee wordt bedoeld het betaald adverteren binnen de zoekmachines van Google. Als je namelijk besluit om te adverteren kun je op een specifieke groep in de zoekmachines richten. Hierbij kun je adverteren op een themawebsite of met behulp van een banner. Het verschil van SEA vergeleken met SEA is dat je betaald voor het vertonen in Google. Een groot voordeel hierbij is dat je geen track record hoeft op te bouwen, je zult direct hoog in de lijst van Google staan. Het nadeel is dat je per klik van een consument betaald waardoor de kosten hoog op kunnen lopen.

 

Het betaald adverteren wordt in veel zoekmachines en landen gebruikt. Weet je zelfs dat in Nederland ruim 95% van de mensen hun dingen via Google zoekt? Als ze op zoek zijn naar een nieuwe wasmachine zullen de mensen in Google wasmachine kopen zoeken. Een groot gedeelte van deze indexering gebeurt op natuurlijke basis. Deze diensten noemt men ook wel SEO. Echter, zijn binnen de zoekmachines van Google ook standaard plekken gereserveerd voor advertenties. Hierbij kun je kiezen uit tekstadvertenties, beeldadvertenties en zelfs video-advertenties.

SEA uitbesteden is een goede optie

Als je begint met betaald adverteren in de zoekmachines van Google is het aan te raden om dit uit te besteden aan een professional. Hierbij staan SEA-specialisten voor je klaar om je te helpen. Dit is een verstandige keuze omdat je zeker wilt zijn dat jouw webshop in goede handen komt. Als je besluit om SEA uit te besteden weet je zeker dat de advertenties die worden ontwikkeld op professionele wijze worden ontwikkeld in combinatie met ervaring. Hierdoor zullen uit jouw toekomstige advertenties het maximale worden gehaald. Wist je dat diverse onderzoeken hebben aangetoond dat het correct instellen van een Google advertentie kan leiden tot een verdubbeling van de omzet.

Wanneer kun je het beste een SEA specialist inschakelen?

 Als ondernemer ben je continue bezig met het ontwikkelen van je product en / of dienst waardoor je altijd handen tekort komt. Om deze reden is het goed om een specialist in te laten schakelen die voor jou aan de slag kan met de uitvoerende en strategische taken op het gebied van SEA. Door het maken en beheren van advertenties zul je minder tijd kwijt zijn aan deze tijdrovende werkzaamheden. Daarnaast wordt door SEA uitbesteden ook meer rendement gehaald uit de advertenties omdat de specialisten jarenlange ervaring hebben in het ontwikkelen en beheren van advertenties in Google. Hierdoor sla je twee vliegen in één klap. Je houd dus meer tijd over voor operationele werkzaamheden en je advertenties zullen betere resultaten genereren. Kortom, een win-win situatie.