Steeds meer bedrijven vinden een receptioniste te duur en maken gebruik van een telefoonservice. Een telefoonservice wordt door een extern bedrijf aangeboden, zij hebben werknemers in dienst en die werknemers kunnen uw telefoon opnemen. Veel mensen weten niet precies wat hier de voordelen van zijn, vandaar vindt u hieronder de voordelen van een telefoonservice.

Ten eerste krijgt u vaak een eigen telefoniste toegewezen, uw klanten worden dus niet benaderd door telkens weer een andere receptioniste en ze zullen altijd vriendelijk en professioneel zijn. Bij sommige bedrijven is het zelfs zo dat ze ook al vijf jaar ervaring hebben met soortgelijk werk. Natuurlijk zal de telefoniste altijd kennis hebben van uw onderneming en uw klant dus ook daadwerkelijk kunnen helpen.

Ten tweede kan u zelf bepalen wanneer u de telefoondienst wil inschakelen, als u het bijvoorbeeld rustig heeft, dan kan u ook zelf de telefoon opnemen. Als u in een vergadering zit of even rust nodig heeft, dan kan u de telefoon laten opnemen door de telefoonservice. Dit kan u allemaal zelf bepalen, waardoor u zich een stuk minder gestresst zal voelen.

Ten derde betaalt u geen onnodige kosten, er is vaak een vast bedrag per maand en een klein bedrag per gesprek. Als u 10 telefoontjes in de maand krijgt dan betaalt u die maand een stuk minder dan wanneer u 20 telefoontjes in een maand binnen krijgt. Bij veel bedrijven is het zelfs zo dat u de eerste maand als proefperiode niets hoeft te betalen, zo kan u eerst bekijken of dit wat is voor uw bedrijf.

Ten slotte geeft de telefoniste een verslag van het gesprek en houdt uw agenda bij. Zo staat u nooit voor onverwachte verassingen en weet u altijd wie er gebeld heeft en wat er gezegd is. In principe doet zij/hij dus precies hetzelfde als een receptioniste, alleen is het goedkoper en hoeft u voor haar/hem geen werkplek te maken op kantoor.

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/