Als jij een website hebt en je wilt deze beter zichtbaar maken, dan is SEO uitbesteden aan een online marketing bureau een slim idee. SEO staat voor Search Engine Optimisation (zoekmachine optimalisatie in het Nederlands) en is een verzameling van methoden waarmee je inspeelt op de algoritmen van de zoekmachines. De zoekmachines gebruiken deze algoritmen om een rangschikking te maken van websites die naar voren worden gebracht als een bepaalde zoekterm wordt ingegeven door een gebruiker. Laat je SEO uitbesteden en je komt snel bij de top 5 en het aantal bezoekers naar jouw website verhoogt aanzienlijk.
SEO uitbesteden voor meer zichtbaarheidZoekmachines kiezen hun rangschikking door naar honderden kenmerken te kijken en zo te bepalen welke sites de gebruiker die een zoekwoord heeft ingegeven het beste helpen. Daarmee geven ze kwalitatieve websites die relevant zijn en autoriteit hebben voorrang aan websites die hier niet goed op scoren. De ervaring van de gebruiker loopt als rode draad door het hele verhaal en gebruikers worden in de watten gelegd. Als jij zichtbaar wilt worden voor jouw potentiële klanten dan is een plek op de eerste pagina het minimale wat je wilt bereiken. Slechts 1 op de 10 internet gebruikers gaat naar de volgende pagina. Laat je SEO uitbesteden en dit wordt een realiteit.
Wat doet een online marketing bureau?Om de concurrentie eerlijk te houden geven de zoekmachines geen informatie weg over de algoritmen die ze gebruiken voor het maken van de rangschikking. Maar hier is wel veel onderzoek naar gedaan. Een online marketing bureau weet voor een groot gedeelte hoe zoekmachines naar websites kijken en beoordelen en daar maak jij gebruik van. Een SEO bureau neemt je gehele website onder handen. Dat doen ze door de volgende kenmerken te optimaliseren.
1. SEO techniekIs je website snel genoeg? Is deze geschikt voor alle apparaten? Is de structuur van je website duidelijk? Is er sprake van foutmeldingen of dubbele content? SEO uitbesteden begint met de techniek achter je website. Is deze niet goed, dan ondervindt de gebruiker daar hinder van.
2. Content SEOAls de basis van je website goed is, zal een SEO bureau de inhoud gaan bekijken. Een online marketing bureau voert een zoekwoordonderzoek en concurrentie analyse uit, ze verwerken de zoekwoorden correct in de teksten, ze werken aan de kwaliteit- en lengte van je teksten, er worden afbeeldingen en video’s toegevoegd en je metatitels en metaomschrijvingen worden opnieuw geformuleerd. Ze verwerken interne- en externe links.
3. LinkbuildingLinks naar je website van andere sites worden backlinks genoemd en deze zijn voor de zoekmachines als referenties op je cv. Hoe meer en kwalitatiever de backlinks, hoe meer autoriteit je door de zoekmachines aangewezen krijgt. Een groot gedeelte van SEO uitbesteden is het verzamelen van backlinks, linkbuilding genoemd.
|