Online is steeds meer terrein aan het winnen. De webshops poppen dan ook overal snel op, als paddenstoelen die weten dat de herfst is aangekomen. De kunst is daarbij voor webshops, om boven het maaiveld uit te steken. Veel webshops zijn namelijk niet succesvol. Wil jij weten waar je aan moet denken bij het inzetten van social media voor jouw webshop? Lees dan gerust verder. Facebook advertentiesAls je verwacht dat je met organisch bereik kunt zorgen voor een snelle toestroom van klanten, dan heb je het hoogstwaarschijnlijk mis. Tenzij je natuurlijk echt een geniale campagne weet te bedenken. Dat is niet om te ontmoedigen, die vooral wat jou goed lijkt. Het is alleen eerlijk om aan te geven dat de kans vrij klein is. Wil je met Facebook zorgen voor meer klanten dan kun je het beste ook inzetten op social media advertenties. Het inzetten van Facebook advertenties is vrij specialistisch werk. Daarom kan het slim zijn om dit uit te besteden. Wat voor Facebook geldt, dat geldt trouwens ook voor Instagram. Voor een snelle toestroom van klanten moet je ook hier dus adverteren. Combinatie van social media advertenties en organisch bereikDe ideale mix bestaat vaak uit een mix. Met berichten, reels, artikelen en verhalen kun je naast Instagram en Facebook advertenties ook werken aan een organische groei. Zo zorg je voor een stevige basis. Het is ook slim om via social media te werken aan aanmeldingen voor bijvoorbeeld jouw nieuwsbrief. Op die manier zorg je voor een club mogelijke klanten die je altijd kunt bereiken. Welke social media zet ik in en hoe vaak post ik?Voor organische groei is het slim om een frequentie aan te houden, die je ook vol kunt houden. Er zijn wel richtlijnen voor zoveel berichten, reels en verhalen etc. Maar het moet ook behapbaar blijven. Voor organisch bereik is een bepaalde consistentie belangrijker. Welk kun je zeggen dat voor Facebook en Instagram minimaal één bericht per week echt nodig is. Instagram en Facebookadvertenties kun je beter heel gericht inzetten, meer als campagne. Waarbij je bovendien het doel heel helder moet hebben. Stel dat je een product in een bepaalde week een product met een hele goede marge kan verkopen, dan is het slim om dit in een advertentie onder de aandacht te brengen. |
https://tools2grow.nl/facebook-adverteren-uitbesteden/ |