Een eigen bedrijf starten. Het is voor veel mensen de ultieme droom. Weg uit loondienst en doen waar jij gelukkig van wordt. Toch is geluk natuurlijk niet de enige reden om een bedrijf te starten. Uiteindelijk wil je ook succes hebben en moeten er klanten komen om het bedrijf in leven te houden. Wellicht kun je het in het begin prima redden wanneer er nog weinig klanten zijn. Je hebt nog wat spaarreserves en je begrijpt dat het opbouwen van een klantenbestand tijd kost. Na verloop van tijd moet er echter wel wat gaan gebeuren, wil je je droom in stand kunnen houden. Wil je jouw bedrijf écht op de kaart zetten? Maak dan gebruik van de volgende 4 tips!

 

1.      Schakel een online marketing bedrijf in

 

Online marketing speelt tegenwoordig een zeer belangrijke rol bij het bereiken van de doelgroep. Vrijwel iedereen in Nederland maakt gebruik van het internet. Zeker bij het zoeken naar producten en/of diensten. Daarom is het belangrijk om dit medium ook te gebruiken bij het adverteren voor jouw bedrijf. Bovendien heeft het internet ook veel voordelen. Zo zijn de resultaten van bepaalde marketingstrategieën eenvoudig meetbaar. Dit in tegenstelling tot offline marketing, waarbij het altijd maar de vraag is of het daadwerkelijk effect heeft gehad. Met behulp van online marketing bedrijf GMU.online stippel je de beste marketingstrategie voor jouw bedrijf uit. Online marketing loont.

 

2.      Deel referenties

 

Ga vanaf het eerste moment direct aan de slag met het verzamelen van referenties. Vraag in het begin aan iedere klant of zij een review willen posten op jouw website of social media kanalen. Vooral voor nieuwe bedrijven is het belangrijk om snel een groot aantal positieve referenties op te bouwen. Wanneer je nog niet over zoveel naamsbekendheid beschikt, zullen potentiële klanten immers eerst graag van iemand anders willen horen of de diensten naar wens waren. Deel de referenties niet alleen op je eigen site, maar plaats ze ook op je huidige social media kanalen. Dit is social media marketing waarmee je eenvoudig en snel de gewenste doelgroep kunt bereiken én enthousiasmeren.

 

3.      Prikkel consumenten om terug te kopen met email-marketing

 

Email-marketing is een zeer effectieve manier om de doelgroep te prikkelen om terug te komen. Laat klanten op je website altijd hun emailadres doorgeven wanneer zij een bestelling plaatsen. Dit is niet alleen handig voor de verdere afwikkeling van de bestelling, maar ook om klanten op de hoogte te stellen van nieuwe aanbiedingen en acties. Zo zorg je er niet alleen voor dat klanten terug zullen komen, maar ook dat ze wellicht over deze mooie acties in hun directe omgeving vertellen. Zo haal je ook nog eens nieuwe klanten binnen. Win-win!

 

Let op: je mag email-adressen nooit zomaar gebruiken voor marketing. Laat mensen hier eerst toestemming voor geven en zorg ervoor dat ze zich ook kunnen uitschrijven van de mailtjes.

 

4.      Vindbaar in zoekmachines

Een website kan nog zo mooi zijn, maar als deze niet vindbaar is heb je er weinig aan. Daarom is het belangrijk om SEO Specialist GMU.online in te schakelen. Met behulp van SEO en SEA technieken kunnen zij ervoor zorgen dat jouw mooie website ook daadwerkelijk gevonden wordt door de doelgroep. Hoe hoger de website op google eindigt, hoe beter. Uit onderzoek blijkt immers dat mensen doorgaans niet verder scrollen dan de eerste twee pagina’s met zoekresultaten. Als je niet zo hoog op Google staat is de kans groot dat je nooit gevonden zult worden.