Domain Authority, ook wel domein autoriteit genoemd, is een ranking score, ontwikkeld door Moz, wat gebruikt wordt om het aanzien van een website of een webpagina uit te drukken. Wanneer een website een hogere Domain Authority heeft, maakt deze website een grotere kans om hogere posities in de SERP’s van Google en andere zoekmachines te vergaren. De Domain Authority wordt bepaald door een aantal waarden te combineren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het aantal verwijzende domeinen, het aantal links, de betrouwbaarheid van deze links en domeinen en diverse andere factoren. Dit wordt uitgedrukt in een DA score. Wanneer je de DA van diverse websites naast elkaar houdt, kun je de autoriteit van deze websites met elkaar vergelijken en er zodoende achter komen welke website de hoogste autoriteit heeft. Hoe wordt de score uitgedrukt?De Domain Authority van Moz wordt uitgedrukt op een schaal van één tot honderd, op een logaritmische schaal. Zo is het bijvoorbeeld veel moeilijker om jouw DA van 20 naar 30 te verhogen dan om jouw DA van 10 naar 20 te verhogen. Het is lastig om een richtlijn aan te geven qua score, daar de tool websites met elkaar vergelijkt. Je kunt je daarom beter niet stukstaren op absolute getallen, maar kunt beter jouw eigen website vergelijken met die van jouw concurrenten. Maar wat heb ik er nou eigenlijk aan?De DA van een website is een goede richtlijn om te bepalen of je op de goede weg bent of niet. Echter blijft het een tool, die slechts de autoriteit van een website in kaart probeert te brengen. Wil je actief aan de slag met linkbuilding, dan kun je hiervoor het beste een linkbuildingexpert inschakelen. Een professional die je hierin bij kan staan, is SAM Online Marketing. Dit online marketing bureau werkt al jaren samen met tientallen ondernemingen om de online autoriteit van deze ondernemingen te vergroten. Wenst u meer te weten over de diensten van SAM Online Marketing als linkbuilding expert? Bekijk dan direct de mogelijkheden!
|