AT webdesign
Image default
Business / Agriculture and Forestry

VoIP bellen met de Nederlandse Provider

VoIP bellen is een andere benaming van wat meeste mensen kennen als cloud telefonie. Het is één van de twee methoden waarmee VoIP gebeld kan worden, iets waar tussen organisaties en bedrijven zullen moeten kiezen wanneer ze overstappen van ISDN. Gelukkig kan de Nederlandse Provider hier goed mee helpen. Ook met de abonnementen en services die daarbij komen kijken! Bij zowel cloud telefonie als SIP trunk zijn er een heleboel voordelen te behalen voor onze klanten, het is simpelweg een kwestie van kijken welke situatie het beste past bij welke klant. Soms dan werkt iets wel voor de een, maar niet voor de ander en vice versa. Aan ons de taak om erachter te komen wat die dingen zijn.

De voordelen van VoIP bellen

Er zijn een heleboel voordelen voor de klanten die kiezen voor VoIP bellen. Dat wil niet zeggen dat SIP trunk minder goed is, er zijn ook een heleboel voordelen te genieten van deze methode om VoIP te bellen. Hier zullen we ze allemaal even op een rijtje zetten, zodat onze klanten een weloverwogen keuze kunnen maken tussen de twee. Ten eerste kan er ontzettend veel bespaard worden op bel- en gesprekskosten met hosted VoIP. Daarnaast zijn er een heleboel nieuwe functies ineens beschikbaar die niet mogelijk waren met ISDN. Neem bijvoorbeeld vast-mobiel integratie, dit is een functie waarmee de vaste lijn en de mobiele telefoon hetzelfde nummer hebben. Dat maakt het erg overzichtelijk voor mensen die contact willen opnemen. Daarnaast is een ander groot voordeel van hosted VoIP dat de telefooncentrale geen onderhoudskosten heeft, omdat het volledig vanuit de cloud werkt.

De voordelen van de SIP trunk

Naast hosted VoIP is er ook een mogelijkheid om voor de SIP trunk te kiezen, welke ook vrij veel voordelen heeft. Het is namelijk zo dat er ook flink op gesprekskosten bespaard kan worden met de SIP trunk, én er nieuwe functies beschikbaar worden met deze vorm van VoIP bellen. Het grote verschil met hosted VoIP is dat de bestaande telefooncentrale behouden wordt, waardoor het huidige telefoonnummer ook behouden wordt.